miercuri, 4 aprilie 2012

Șase cranii (1)

în curtea orfelinatului crescuse un baobab cu păsări de hârtie. lolo şi spuki trăgeau cu praştia în acele păsări închipuindu-şi că pocnesc ca nişte castane cu ţepi. într-o zi începură să culeagă păsările de hârtie lovite cu praştia ca să-şi facă din ele ghirlande. până la urmă se plictisiră şi atunci săpară cu unghiile la rădăcina baobabului crezând că acolo vor găsi păsări moarte. după ce săpară o groapă cât să-ncapă amândoi de la rădăcină ţâşniră şase cranii ca nişte mingi de ping-pong. craniile aveau ochelari de soare şi cască de colonialist. ca de obicei copilaşii nu se mirară la vederea intruşilor şi începură să le vorbească. oare ce scamatorii ştiţi să faceţi? fiindcă nu vrem să vă lăsăm să invadaţi orfelinatul. atunci cele şase cranii mârâiră ca nişte pudeli şi îşi arătară măselele de minte. şi noi avem un orfelinat al nostru ziseră ele schimonosindu-se. ce mai tura-vura iată povestea ţinuturilor unde nu se găsesc păsări de hârtie.

mirele bolnav

odinioară dacă-mi amintesc bine în noroi m-am întins. eu sunt negrul. oh vrăjitorilor nu mă ascundeţi în maşina de spălat. cu rănile mi-am pierdut moartea. de fapt mi-am vopsit răni cu pensula morţii. moştenesc de la un măscărici craniul albastru și sunt pângăritor. cri de chat. de sub unghii cresc ferestre prin care nu văd nimic. am venit fără măruntaie din ţinutul ţimerelor pe doamne-doamne l-am aşteptat cu lăcomie. după craniul purtat voi fi socotit din neamul celor scobiţi în oase. în ţinutul meu nu există mântuire fiindcă eu sunt întotdeauna beat. cine să mă cumpere ca să mă expună într-o bibliotecă mincinoasă? mă aflam în faţa unui luptător de sumo care avea în pântec o dansatoare de sârmă. l-am spintecat şi am scos dansatoarea în timp ce ea se învârtea ca un înger idiot. apoi dansatoarea s-a prefăcut în ciclon. fără-ndoială că nu eram un naufragiat ci o pisică plictisită. pielea capului mi-a fost pusă la uscat ca o trufie. pielea capului mi-a fost pusă la uscat în bucătărie. diavolii sunt la ora de ceai. am să dezvălui toate cele ce se ştiu. am fost mirele bolnav şi am somnolat pe acoperişuri. pe craniu mi-am tatuat un trabuc. vedeam un orfelinat în locul unei tutungerii. eram ciclonul cârtiţei şi-am fost topit în ţinutul celălalt de o jivină cu două capete. astfel am ajuns să mă îndrăgostesc de curcubeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu